En av gymnasiesärskolans ingångar.

anpassad gymnasieskola

S:t Botvids anpassade gymnasieskola är för dig som behöver en individuellt utformad gymnasieutbildning som passar dina behov och intressen. Tillsammans med dig sätter vi upp mål och arbetar för att du ska nå dessa. Utbildningen ska bidra till att förbereda dig för en meningsfull framtid.

På S:t Botvids anpassade gymnasieskola får du möjlighet att bygga upp en stark självkänsla. Arbetssätt och miljö anpassas efter dina behov och för att gruppgemenskapen ska stärkas. Vi arbetar mycket med ämnesövergripande teman i undervisningen.

Skolan ska vara en länk mellan dig som elev och det omkringliggande samhället. Vi gör besök tillsammans på t ex bibliotek och badhus men också på arbetsplatser. Utbildningen är 4-årig. S:t Botvids anpassade gymnasieskola erbjuder flera spännande utbildningar, både nationella program och individuella program.

Nationella programmets Prova på-veckor

Programmet för Hälsa, vård och omsorg och programmet Handel, administration och varuhantering har Prova på under följande veckor:

• 2022: Vecka: 45-49
  • 2023: Vecka 5-8 och vecka 10-14

Programmet för Hantverk och produktion och programmet fastighet och anläggning har Prova på under följande veckor:

• 2022: Vecka: 38-48
  • 2023: Vecka 4 och sedan efter förfrågan