STUDIERESA TILL DUBAI

Bild

Elever på S:t Botvids som läser arabiska som moderna språk steg 3, steg 4 och steg 5.

Under sportlovsveckan åkte eleverna som läser arabiska som moderna språk steg 3, steg 4 och steg 5 till Dubai.

Dubai är en av sju delstater i Förenade Arabemiraten. Huvudstaden är Abu Dhabi. Under en vecka levde eleverna storstadsliv och använde sina språkkunskaper i praktiken (dialekten kontra skolspråket). Att träna sin engelska fick de på köpet.

Eleverna besökte olika ställen, bland annat Dubai Aquarium & Underwater Zoo Länk till annan webbplats., Dubai Miracle Garden Länk till annan webbplats.och Global Villige Länk till annan webbplats. som var fullt av aktiviteter och uppträdanden från arabiska länder där eleverna fick chansen att kommunicera med representerar från dessa länder. De mest populära avdelningarna var Iraks, Förenade Arabemiraten och Syriens avdelningar, som var fullspäckat med uppträdanden, teater, försäljning av varor från hemlandet med mera.

Den mest häpnandsväckande upplevelsen var att tillbringa en hel dag i öknen med allt det innebär. Det var en fantastisk dag och ett minne för livet skrev eleverna i sin utvärdering

Raja Qamhawi, lärare arabiska som moderna språk

Senast uppdaterad: 8 maj 2017
Sidan publicerad av: Freddie Kaplan