FJÄRRUNDERVISNING FR.O.M. 18 MARS 2020

Från och med onsdag 18 mars 2020 kommer S:t Botvids gymnasium bedriva undervisning på distans. Elever som behöver hämta böcker och annat i sina skåp kan komma in på skolan mellan kl 10 och kl 12 den 18-20 mars. Därefter kommer skolan vara stängd tills vidare.

Gymnasiesärskolan omfattas inte av distansundervisning och undervisning pågår. Elev/vårdnadshavare håller kontakt med mentor för mer information om vad som gäller för olika klasser.

För mer information logga in på Vklass.

Den 17 mars 2020 gick Regeringen och Folkhälsomyndigheten ut med en rekommendation att undervisningen i gymnasie- och högskolan inte ska bedrivas i skolans lokaler på grund av coronavisruset COVID-19. Med start onsdag 18 mars 2020 kommer Botkyrka kommuns gymnasieskolor, yrkeshögskolor och kommunal vuxenutbildning inklusive SFI att övergå till undervisning på distans.

Elever, personal och föräldrar hittar den senaste informationen om fjärrundervisningen på Vklass Länk till annan webbplats..

Senast uppdaterad: 23 mars 2020