INGET TRADITIONELLT STUDENTFIRANDE I ÅR

Studentmössa.

Bild från Pixabay.

På grund av risken för smittspridning kommer ingen kommunal gymnasieskola i Stockholms län att hålla ett traditionellt studentfirande. Här på S:t Botvids gymnasium tittar vi på andra alternativ tillsammans med eleverna.

Att ställa in allt traditionellt firande med utspring, stora samlingar på skolgården och flakåkning är ett gemensamt beslut av utbildningscheferna i Stockholms län. Syftet är att förhindra smittspridning av coronaviruset.

Det är tråkigt att ställa in med vetskap om hur många som sett fram emot ett riktigt studentfirande. Men med de rekommendationer som finns har vi fattat ett beslut om att ställa in de traditionella studentavslutningarna, säger Lars-Gustaf Jonsson, verksamhetschef gymnasiet.

Som elev på S:t Botvids gymnasium kommer du få mer information om alternativ till mösspåtagning och studentfirande.

Senast uppdaterad: 22 april 2020