HAR DU FRÅGOR OM ANTAGNINGEN TILL GYMNASIET?

S:t Botvids gymnasiums ingång.

Till dig som sökt gymnasiet från årskurs 9

- Vänd dig till Gymnasieantagningen, med dina frågor. De kontaktas via mejl: gymnasieantagningen@storsthlm.se

Eller så vänd dig till din grundskola och kontakta SYV eller rektor på skolan.

Till dig som sökt gymnasiet från SPR och är elev på S:t Botvids gymnasium

- 1 juli-16 juli 2021: Eleven loggar in på https://gymnasieantagningen.storsthlm.se/ Länk till annan webbplats. och kan där se om hen kommit in på önskad utbildning. Det är viktigt att eleven tackar JA till den plats hen får även om det inte är den skola/utbildning man hade hoppats på. (Bättre att ha NÅGOT än INGET…)

Om man är behörig sökande, men inte kommer in för att betygen inte räcker, kan man välja STÅ KVAR SOM RESERV. Då kommer systemet att testa igen efter att alla tackat ja/nej/stå kvar som reserv. Kanske har det blivit en plats ledig!

- 3 augusti 2021: Antagningsresultat gällande reservplatser (omgång 1) publiceras och eleven ska tacka JA eller NEJ eller STÅ KVAR SOM RESERV.

- 12 augusti 2021: Antagningsresultat gällande reservplatser (omgång 2) publiceras och eleven ska tacka JA eller NEJ.

Frågor gällande din ansökan? Maila: gymnasieantagningen@storsthlm.se

Senast uppdaterad: 11 augusti 2021