Elev

I menyn hittar du nyttig information för dig som är elev på S:t Botvids gymnasium. Nedan står det hur du gör för att anmäla giltig frånvaro och hur du gör en ledighetsansökan.

SJUKANMÄLAN

Elever över 18 år anmäler själva sin frånvaro, elever under 18 år anmäls av vårdnadshavare. Man kan anmäla frånvaro genom Vklass eller via telefon.

För elever under 18 som har god man och/eller inte har personnummer, ber vi vårdnadshavare/familjehem/boenden att anmäla frånvaro för elev via denna epost:
stbfranvaroanmalan@botkyrka.se

VKLASS

Logga in på Vklass Länk till annan webbplats.. Elever över 18 går in på Min klass och sen Anmäl frånvaro.

TELEFON

Ring 010-888 70 50 före kl 10:00.

HUR MAN SJUKANMÄLER VIA TELEFON

1. Vänta för svenska, tryck 9 för engelska.
  2. Tryck elevens personnummer, 10 siffror, avsluta med #.
  3. Om vårdnadshavare ska anmäla, tryck personnummer. 10 siffror, avsluta med #.
  4. Anmäl frånvaro hel dag: Tryck 1.
  5. Anmäl frånvaro del av dag: Tryck 5.
    Del av dag: Tryck starttid, 4 siffor (ex 1000 för kl 10:00)
    Del av dag: Tryck sluttid, 4 siffor

Ledighetsansökan

Fyll i ledighetsansökan som du hittar nedan, och lämna den till din mentor. Kom ihåg att lämna in ansökan i god tid.

OBS! Även om skolan beviljar elev ledighet från undervisningen under en period så är det elevens egen skyldighet att inhämta de kunskaper som eleven missat under ledigheten. En elev, som genom ledighet har problem att följa undervisningen i kurser och ämnen vid återkomsten, kan inte räkna med att skolan hjälper till med stödundervisning.

Teknikhjälp

Är din Chromebook trasig eller behöver du skapa ett nytt lösenord? Kontakta Roffe, vårt lokala IT-stöd!

Rolf Berg
IT-tekniker, lokalt IT-stöd